Publicat el

Random House comença a vendre llibres digitalitzats per capítols



L'editorial Random House, del grup Bertelsmann, ha començat (12/2/2008) a vendre en línia capítols de llibres. Es tracta d'una prova pilot, que només funciona als Estats Units, i que consisteix a oferir als lectors l'oportunitat de comprar, per separat, una o més seccions digitalitzades d'un llibre. El títol triat per fer aquesta prova és Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die dels germans Chip i Dan Heath, una guia de consells per aprendre a comunicar les idees de manera efectiva, que des de la seva publicació en edició en tapa dura a finals de gener de 2007, ha estat un èxit de vendes. Observem que els 6 capítols del llibre, que inclouen entre 42 i 50 pàgines, es venen al preu de 2,99 $ per capítol, i també es pot comprar l'epíleg, de 19 pàgines, al mateix preu. La introducció i l'índex són de consulta gratuïta. Els capítols són presentats en format PDF per a ser llegits amb l'Adobe Digital Editions, un nou sistema per llegir i gestionar llibres electrònics i altres publicacions digitals; és una aplicació que suporta formats com PDF, XHTML, així com Adobe Flash SWF.

Aquest nou servei, que alguns titllen de l'iTunes dels llibres, difereix del que ara fa tot just un any Random House implementà mitjançant l'aplicació Browse&Search, que permet cercar paraules i anar llegint els fragments del llibre on apareix el mot triat. Browse&Search també difereix lleugerament de l'aplicació Browse Inside de Harper Collins, la qual també permet la lectura consecutiva dels capítols, i no només la cerca a partir mots, com ja vam tractar en aquest post. Amb la posada en marxa d'aquesta prova pilot Random House ha fet un pas endavant pel que fa a l'explotació dels continguts digitalitzats, ja que posant un preu al contingut digitalitzat supera l'objectiu inicial d'aquestes eines, considerades un mer recurs per a la promoció de les vendes de les versions impreses dels llibres.

No tindria sentit considerar que aquesta política es podria aplicar en el mercat ibèric, a curt o mitjà termini? Al cap i a la fi la venda per fascicles continua gaudint d'una gran acceptació tant a Espanya com a Portugal, on els lectors estan acostumats a rebre i a pagar els continguts de llibres (i també d'audiovisuals) de manera fragmentada.