Publicat el

El Financial Times abandona les aplicacions per a iPad i iPhone en favor de l'aplicació web

El diari britànic Financial Times des de fa unes setmanes ha abandonat les aplicacions per a iPad i iPhone en favor de la seva aplicació web desenvolupada en html5. Com vàrem comentar en aquest article de Beat, l'aplicació web es va llançar el juny del 2011 amb la finalitat de no pagar el 30% del preu de les transaccions que Apple imposa a totes les capçaleres per les subscripcions a diaris fetes a través de la seva botiga.

L'aplicació web (que al febrer va rebre al GSMA el premi a la millor innovació mòbil de publicació) va aconseguir superar en 10 mesos de vida els dos milions d'usuaris, la qual cosa va permetre incrementar el nombre de subscriptors mòbils el 12%. El tràfic, a més, ha crescut el 19%, mentre que les visites des de telèfons intel·ligents han augmentat (52%) i també les que provenen de tauletes(49%).

Segons el diari, les principals característiques de l'aplicació web són:

  • Accés des del navegador web. no cal descarregar-se cap aplicació. 
  • Millores automàtiques. 
  • No cal visitar una tenda d'aplicacions per a tenir la darrera versió. 
  • Lectura fora de línia. La darrera edició es guarda automàticament per a l'accés fora de línia. 
  • Velocitat. Millora del rendiment en la majoria de les connexions. 
  • Gran varietat de continguts. Inclòs vídeo en iPhone. 
  • Utilitza un compte ja existent.