Publicat el

Smashwords renegocia els acords amb les distribuïdores, incrementa els drets d'autor i adopta el model d'agència

La comunitat d'autopublicació en línia Smashwords acaba d'adoptar (1/12/2010) el model de preu d'agència per als llibres digitals. Això significa que els autors i els editors que utilitzen el lloc per publicar-hi llibres digitals poden establir els seus propis preus de venda per als seus títols. Això també significa un augment en les regalies per als autors, que rebran el 60% del preu de venda final.

El nou canvi es produeix immediatament després que Smashwords hagi renegociat els acords de distribució amb Barnes & Noble, Sony i Kobo. Amb l'acord, les tres distribudores també han fixat que si detecten que un llibre determinat té un preu més baix en una altra distribuïdora podran igualar el preu.

Actualment, la mitjana de preus de venda dels llibres de Smashwords és d'uns 5$, que vol dir que els autors cobraran 3$ per cada llibre venut. Segons Mark Coker, fundador de Smashwords, "les grans editorials no poden competir contra això (en el mercat tradicional del llibre-paper, una venda de 8$ comporta uns guanys per a l'autor de 40 cents). El futur és per a l'autopublicació i les editorials petites". Val a dir que en el mercat anglosaxó no existeix el preu fix del llibre, com aquí o a França, per tant els descomptes poden variar segons les llibreries i distribuïdores.

Font: blog de Smashwords (1/12/2010)