Internet (8,2% més el 2009), la publicitat a Internet (4,3%), la televisió de pagament (4,3%) i la indústria cinematogràfica (3%) són els sectors de la indústria de continguts digitals que continuen creixent arreu del món. Així ho manifesta el darrer Informe 2010 de la industria de contenidos digitales que Asimelec va presentar el passat dia cinc d'octubre. A continuació us oferim algunes informacions extretes de l'informe.
La crisi econòmica ha impactat de manera notable en el sector de continguts digitals, produint una contracció de la demanda que ha afectat tant al consum de continguts com a la venda de dispositius de reproducció. El mercat de mitjans i entreteniment ha experimentat el 2009 un descens del 2,9%, arribant als 961,544 M €. Es tracta del primer descens experimentat per aquest mercat en l'última dècada.
El 2009 ha continuat el procés d'evolució cap a models de negoci basats en la distribució digital en tots els sectors analitzats: música, cinema i vídeo, videojocs, televisió, xarxes socials, publicitat interactiva, premsa i llibres.
Televisió, música i premsa es consumeixen cada vegada més a Internet: cada vegada més gent veu la televisió i escolta música per streaming a través de serveis d'Internet. Aquest canvi en les tendències afecta especialment la premsa escrita que es troba en la pitjor crisi de la seva història.
El 2009 els ingressos obtinguts per distribució en línia de música van arribar als 3,020 M € a tot el món. Aquesta xifra suposa un increment de l'11% respecte als 2,721 M € obtinguts el 2008. El 2009 els ingressos per distribució en línia de música varen representar el 27% del mercat discogràfic global, 6 punts més que el 2008. A més, el telèfon mòbil i el smartphone van menjant espai als reproductors de mp3 i mp4 com a dispositius preferits per escoltar música.
El sector editorial ha assolit una xifra de negoci de 77,814 M €, un 1,2% menys que el 2008. Els ingressos per distribució de llibres electrònics s'han situat en 2009 en els 1,290 M €, la qual cosa representa l'1,7% del total del sector.
Les xarxes socials han continuat el 2009 incrementant la seva presència en la societat. Mentre que el 2008 assistim a la irrupció d'aquests nous serveis amb multitud de xarxes socials, el 2009 ha començat el procés de consolidació, s'ha reduït el nombre de xarxes socials a nivell mundial. S'estima que, a juliol de 2009, la mitjana mundial d'internautes actius (un de cada tres internautes) que pertanyen a alguna xarxa social era del 62,5%, al voltant de 390 milions d'usuaris.
Publicat el
dijous, d’octubre 21, 2010
Internet, la publicitat a Internet, la televisió de pagament i la indústria cinematogràfica, sectors en creixement
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada