Publicat el

El Huffington Post compra una empresa tecnològica especialitzada en moderar comentaris


El bloc de notícies nord-americà Huffington Post ha comprat Adaptive Semantics, una petita empresa tecnològica especialitzada en gestionar i personalitzar sistemes de gestió de comentaris i fòrums en línia, sobre la qual ja tenia el 20% de participació des de fa un any. Mitjançant un enginy d'anàlisi i gestió semàntica anomenat JuLiA, s'eliminen els comentaris inapropiats, spams o llenguatge abusiu. A part de la detecció del llenguatge inapropiat l'enginy té altres funcions com a ara, detectar possibles comentaristes experts en temes concrets, o bé facilitar la recomanació o els premis a articles destacats. El funcionament del sistema es basa en l'etiquetatge de centenars de comentaris per part d'una trentena de moderadors, etiquetes que serveixen per alimentar el programa d'anàlisi semàntica que després s'aplicarà a tota la resta de comentaris. Amb la recepció de més de 100.000 comentaris cada dia, gairebé 3 milions de comentaris al mes i la col·laboració de 3.000 blocaires, el Huffington ha anat creant una comunitat que necessita d'eines automàtiques per garantir la bona gestió del contingut.

D'ençà que el maig de 2005 Arianna Huffington, Kenneth Lerer i Jonah Peretti crearen el bloc de notícies Huffington Post, ha esdevingut el blog més gran del món i el mitjà de notícies independent amb més volum de visites, amb 9,8 milions d'usuaris únics, només superat pel New York Times. El Huffington post està marcat tendències en el nou periodisme participatiu, com ara el llançament d'edicions locals (amb seu central a Los Angeles, també té edicions locals per Nova York, Denver i Chicago), la creació d'una fundació per al foment del periodisme d'investigació, sostinguda amb les donacions dels propis lectors o la creació del Projecte Impacte, que mobilitza els lectors a favor de causes ambientals i socials.
Segons algunes fonts Yahoo i Huffington Post estarien en converses avançades per arribar a acords de col·laboració per a l'ús dels continguts.

El Huffington és un exemple molt clar del canvi de paradigma que ha suposat l'impacte d'Internet i les noves tecnologies en el món de la premsa i el periodisme.

Font: Techcrunch (17/6/2010) i Techcrunch (4/6/2010)