Publicat el

Simon & Schuster comença a vendre capítols independents de llibres en format digital


L'editorial nord-americana Simon & Schuster començarà a vendre capítols independents en format digital de títols de l'exitosa col·lecció YOU, sobre divulgació mèdica. Es tracta de llibres escrits pels populars doctors en medicina Michael F. Roizen i Mehmet C. Oz. Aquesta iniciativa forma part de la creació del projecte Sharecare, Inc, una plataforma sobre divulgació mèdica que té com a objectiu simplificar la cerca de informació sobre temes de salut i benestar a través de l'organització de multiplicitat de preguntes i respostes sobre salut. L'empresa, que es llançarà durant el 2010, ha estat creada pel Dr. Oz i per l'empresari Jeff Arnold, fundador del portal de divulgació mèdica WebMD i director de l'estratègia digital global de l'empresa Discovery Communications. Altres socis de la plataforma Sharecare, Inc. són Discovery Communications (propietari de nombrosos canals de televisió com ara Discovery Channel, Animal Planet, Planet Green, entre d'altres), Harpo Productions (productora de programes de televisió, com ara The Oprah Winfrey Show), Sony Pictures Television, i HSW International (empresa global de continguts per internet), i compta amb la participació de diversos hospitals (Cleveland Clinic, Johns Hopkins Medicine i NewYork-Presbyterian Hospital) i les contribucions del Dr. Michael Roizen, Deepak Chopra, Dr. Dean Ornish, la Societat de Cirurgians Toràcics, així com diverses editorials, com ara Simon & Schuster, Harmony Books, i HarperCollins.

Simon & Schuster ha creat un widget que permet a l'usuari comprar el capítol individual d'un llibre on es troba la resposta a la pregunta que ha plantejat sense que l'interessat hagi de comprar el llibre sencer, tot i que també pot comprar el llibre complet en els tres formats disponibles, digital, paper i àudio. En aquests moments el widget ja funciona al popular lloc web Ask Doctor Oz. El preu dels capítols oscil·la entre 2$ i 3 $, i inclouen un sistema de protecció DRM. Sharecare Inc. i Simon & Schuster tenen intenció d'oferir aquesta iniciativa comercial a d'altres editors i autors.

La venda d'un o dos capítols independents d'un llibre suposa una variant en el model de comercialització dels llibres digitals.

Font: Publishers Weekly (2/11/2009)