Publicat el

La premsa francesa assaja nous models de comercialització


El principal distribuidor de premsa als quioscs francesos, Les Nouvelles Messageries de la Presse Parisienne (empresa que al desembre adoptarà el nom de Presstalis), està desenvolupant un projecte pilot acabat el qual, si té èxit, llançarà una targeta de prepagament dels diaris.

El dispositiu estarà en proves a Marsella durant tres mesos, d'octubre a desembre. Si té èxit, serà generalitzat a tots els distribuïdors de premsa de França. El nou sistema pretén lluitar amb la principal dificultat que tenen els editors francesos: "la infidelitat de la clientela dels quioscs".

Els diaris que participen en el programa pilot són: Le Figaro, Libèration, Le Monde, Aujourd'hui en France, L'International Herald Tribune, L'Humanité, France Soir i L'Équipe. Cada diari tindrà la seva pròpia targeta, el cost de realització de la qual anirà a càrrec del diari, mentre que el cost dels terminals anirà a cura de la distribuïdora francesa.

Segons el nou sistema, la compra d'una targeta de 20 euros de Le Figaro permetrà comprar 20 exemplars del diari, excepte els del cap de setmana, en un termini de vuit setmanes, i amb un estalvi de 30 cèntims per exemplar. Aquest diari també està preparant una altra targeta de prepagament per als caps de setmana i suplements i planeja començar a cobrar per la seva edició en-línia a partir de l'any que ve.

Font: Le Figaro (7/10/2009)