Ja és a la venda (6/5/2009) el nou Kindle DX, la tercera versió del Kindle d'Amazon, al preu 489 $ (368 €), tot i que no es començaran a lliurar fins a l'estiu i, de moment, només en el territori dels Estats Units d'Amèrica. Es tracta d'un llibre electrònic que té les mateixes característiques tècniques bàsiques que la versió Kindle-2, llançat tot just fa 3 mesos i que vàrem explicar en aquest post i que recordem: la descàrrega dels continguts es fa amb connexió 3G sense cables mitjançant el sistema Whispernet que utilitza la tecnologia EVDO (que proveeix l'operadora Sprint), que permet descarregar llibres en menys de 60 segons directament al botiga de llibres digitals Kindle d'Amazon en qualsevol moment i en qualsevol lloc, sense necessitat de passar per un PC i sense contractes amb operadores ja que Amazon es fa càrrec de pagar la connectivitat; també permet l'accés per internet a diaris per subscripció com ara The New York Times, Boston Globe i el Wall Street Journal, revistes com ara The New Yorker i Time, a una selecció de més de 1.500 blocs i a la Wikipedia; té pantalla de tinta electrònica E-Ink amb 16 tonalitats de grisos; incorpora teclat i un programa que converteix textos en veu amb la qual cosa es poden sentir els textos de llibres, diaris, revistes i blocs, sempre i quan el propietari dels drets no en denegui aquest ús.
I aquestes són les característiques específiques del Kindle DX:
- augment significatiu de la grandària de la pantalla que passa a 26,4 cm x 18,2 cm, mentre que el gruix no arriba a 1 cm.
- pesa 510 grams.
- incorporació de lector PDF natiu que permet la lectura de documents personals i professionals en aquest format.
- pantalla auto rotatòria, que gira a conveniència del lector a posició vertical o horitzontal.
- la capacitat d'emmagatzematge equival a uns 3.500 llibres, diaris i documents, mentre (per al Kindle-2 és d'uns uns 1.500)
- bateria dura 4 dies amb connexió.
Per a fer-se la idea de les característiques del Kindle DX us recomanem la visió d'aquest vídeo promocional.
Per incentivar la venda de Kindle DX Amazon ha llançat un programa de promoció amb la col·laboració dels diaris New York Times, el Boston Globe i el Washington Post, que consisteix en oferir un preu especial reduït als compradors que viuen en àrees on hi arriben els repartidors del diari imprès, a canvi d'una subscripció de llarga durada.
D'altra banda, i encara més interessant, és la promoció que s'està fent entre els estudiants universitaris, i de la qual se'n fa ressò el diari Washington Post, que explica que Amazon ha iniciat una prova pilot en 6 universitats americanes (Case Western Reserve University de Cleveland, Pace, Princenton, Reed College, Darden School of Bussiness de la Universitat de Virginia i la universitat de l'estat d'Arizona) que consisteix en repartir Kindle DX entre els alumnes per després comparar les experiències dels estudiants que utilitzen llibres electrònics Kindle i els estudiants que utilitzen llibres de text impresos. El projecte també compta amb la col·laboració de les editorials de llibres de text Cengage, Pearson i John Wiley, que proporcionen els continguts de les matèries dels cursos per fer la prova, en aquest cas textos de química, informàtica i també cursos introductoris al curriculum universitari.
En aquests moments Amazon.com té el seu propi format propietari amb un sistema de drets propi, el seu propi llibre electrònic i una botiga pròpia amb 275.000 títols, que inclou el catàleg més gran de novetats de llibres digitals, entre les quals 107 títols dels 112 que figuren a la llista de bestsellers del New York Times, i que es venen al preu de 9,99 $ (uns 7,5 €).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada