Publicat el

HarperCollins llança una línia de vídeos basats en llibres



Primer minut del vídeo What would Google Do?,
basat en el llibre homònim de Jeff Jarvis.


L'editorial HarperCollins ha llançat una nova línia productes que anomena "vídeo llibres". No es tracta de vídeos promocionals o vídeo tràilers, sinó de vídeos en els continguts de llibres. Els autors rebran el 25% de roialties sobre les vendes, el mateix percentatge que reben per les vendes de llibre electrònics.

El primer títol d'aquesta nova línia es un vídeo de 23 minuts basat en l'obra de Jeff Jarvis What Would Google Do?, publicat el proppassat mes d gener, on el propi autor explica davant la càmera l'èxit de Google a la xarxa. El vídeo, dirigit per Marisa Benedetto, ha estat produït per HarperMedia i es pot adquirir través d'Amazon al preu de 9,99 $. Aquest nou format en vídeo s'afegeix a les altres versions del mateix producte que ja comercialitza l'editorial: llibre enquadernat en tapa dura (26,99$), llibre amb tipografia gran (26,99$), versió àudio (39,99$) i llibre electrònic (19,95$). En aquest cas el contingut íntegre també es pot consultar mitjançant el servei BrowseInside que permet la lectura de fragments de libres en venda amb fins promocionals.

Segons el diari Washington Post (3/2/2009) si aquest experiment té èxit, l'editorial espera produir 6 vídeos més, que també estaran disponibles per a la descàrrega sobre iPods i iPhones.