L'editorial anglesa Bloomsbury ha creat el segell Bloomsbury Academic, que publicarà simultàniament les novetats en versió en línia, de manera gratuïta, i la versió impresa "a demanda", de pagament. Les primeres publicacions se centraran en temàtica d'humanitats i ciències socials i apareixeran durant el segon semestre de 2009, amb l'objectiu d'arribar als 50 títols a finals del mateix any. Les publicacions en línia es realitzaran sota llicència de Creative Commons no-comercial.
Segons la nota de premsa de l'editorial, Frances Pinter, directora de Bloomsbury Academic, defineix aquesta iniciativa com un gran compromís per difondre el coneixement de manera més fàcil arreu del món, amb un model de negoci sostenible que funcionarà per a certs tipus de llibres, i com una forma de promocionar els títols, ja que el fàcil accés afavorirà un major coneixement dels títols per part dels estudiants. Tanmateix, preveu que el negoci de Bloomsbury Academic provindrà de les compres institucionals i de les biblioteques.
Publicat el
dimarts, de setembre 16, 2008
Bloomsbury Academic editarà simultàniament llibres per internet i per impressió a demanda
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada