Publicat el
diumenge, de juny 15, 2008
Rupert Murdoch vaticina la fi de la premsa impresa
Via el bloc El patio de atrás tenim notícia de la interessant entrevista que The Wall Street Journal va fer al magnat de la comunicació Rupert Murdoch. En aquesta entrevista Murdoch dóna la seva opinió sobre el futur de la premsa, la compra estratègica de MySpace i el paper de les comunitats virtuals en la transmissió de la informació.
Murdoch creu que els mitjans impresos sobreviuran 20 o 30 anys després de la seva mort i que entretant s'anirà transferint cada vegada més contingut a internet, també apunta que el lloc web de la News Corporation serà cada cop més important i més rendible, ja que tot i essent gratuït la gent pagarà per tenir accés a informacions valuoses de detall i anàlisi. Murdoch vaticina la deterioració de la premsa, ja que si durant els darrers 10-15 anys els diaris dels Estats Units han anat reduint al màxim els costos de producció, ara vindran les retallades en el periodisme. Segons Murdoch l'única solució per resoldre els problemes del món editorial de la premsa escrita passa per "Produir millors diaris que la gent vulgui llegir. Deixar d'escriure articles per guanyar premis Pulitzer. Donar a la gent el que vol llegir i fer-ho de manera interessant".
Rupert Murdoch presideix i és el principal accionista News Corporation, la corporació de mitjans de comunicació més gran i influent a tot el món, que engloba els estudis de cinema 20th Century, els conglomerats de cadenes de televisió via satèl·lit Fox i Sky, la plataforma social MySpace, l'editorial HarperCollins i nombrosos diaris al Regne Unit, Austràlia i els Estats Units, com ara The Wall Street Journal, The Sun, The Times i The Australian, entre d'altres.
Font: The Wall Street Journal (10/6/2008)
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada