Publicat el

Book Launch 2.0: un vídeo que tracta amb humor la promoció de llibres per internet



Us presentem un vídeo produït per l'escriptor americà Dennis Cass amb motiu de la sortida de la versió en rústica del seu darrer llibre Head Case: How I Almost Lost My Mind Trying to Understand my Brain. El vídeo tracta amb sentit de l'humor la manera com l'autor s'ha d'adaptar als nous temps a l'hora de participar en la promoció del seu llibre, i ho fa a través de la filmació d'una conversa telefònica entre l'autor i el seu editor, del qual no sentim el que diu. Heus ací la transcripció del guió traduïda de l'anglès:

Sí, la nova coberta queda molt bé... No, l'Oprah [Winfrey] encara no m'ha trucat... el que fa gràcia de la pregunta de l'Oprah és que t'hagués trucat jo primer per dir-te que anava al programa de l'Oprah, no hagués deixat que fossis tu primer qui m'ho diguessis...

No, això no passarà... hi ha altres maneres de fer que la gent conegui els llibres... Bé, amb l'edició en rústica funciona diferent.. perquè no és una novetat encara que sigui una nova edició... no, cap ressenya, cap ressenya, ningú fa crítiques de les edicions en rústica... i quan ho fan és perquè havien fet la ressenya de l'edició en tapa dura i volen fer un recordatori perquè els havia agradat.... No, el Times no va treure cap ressenya del meu llibre... ni tan sols no els va agradar...

Gires no. Podria fer gires, però no en faré, no. Bé, el que faré serà centrar-me en la ràdio...bé, no, encara no tinc cap entrevista programada....

Que què estic fent? Sí, exacte, aquesta és la qüestió....Ah, sí, és veritat, un club de llibre! ...Bé, la meva veïna té un grup de lectura.. llegiran el llibre.. sí.. la meva veïna..

I també faré un mailing massiu.. "El llibre que vaig escriure fa un any s'ha tornat a editar..." i enviar-ho a tothom... hmmm, no, no, mai he fet una web, sí, ja, ja ho sé que és necessari.. una web.. ja ho sé, ja, tens raó, ara tot ha de tenir una web... i no en tinc... Bé, tenia un bloc, un bloc de Blogger, però el tinc una mica abandonat... em fa la sensació que ningú no se'l llegeix.. Sí, l'he redissenyat recentment....

Què són? Ah, allò que són com petits botonets... Digg i Read It i un que sembla el mot delicious però amb puntets a sobre? ah! és Delicious! D'acord, sembla que em caldrà una web i un nou bloc...Sí, d'acord que tingui aquestes coses...

Sí, tècnicament sóc a MySpace, hi tinc un compte.. No, no és sobre el llibre... només sobre mi...Sí, només tinc un amic, aquell que surt amb una samarreta... Bé també sóc a Facebook.. no... així doncs, el meu llibre pot tenir una pàgina a Facebook? hmmm, no sabia que es podia fer això, pensava que es necessitava alguna cosa amb... amb una cara...

I què més puc fer? Què és? Ah, allò que la gent entra a internet amb robes i espases...? Second Life.... crear avatar.... trobar amics.... i llavors anuncio el meu llibre....oi? Twitter. Quins twitters? Crec que ho puc fer amb el meu mòbil i la targeta....

Alguna cosa més que pugui fer? YouTube? I tant! és clar, perquè ja saps que aquest és el somni, oi? Fa 20 anys quan volia ser escriptor part del meu somni era poder penjar vídeos a internet... per això ho fem, saps?. Sí, estic pensant que potser deixaré d'escriure i em dedicaré a fer descàrregues i aplicacions i widgets... Mira acabo de tenir una idea..escriuré una cançó i la penjaré a Guitar Hero 4...

Ho sento. No, no ets el dolent en aquesta història... T'estic molt agraït. Jo he escrit el llibre, i tu l'has publicat. Aquest és el món en què vivim. Sí, i tant m'hi poso, faré tot això, avui mateix, sí, avui. Sí, estic somrient... d'acord procuraré practicar el meu somriure... Ets com un guru per a mi... Molt bé, gràcies per tot.