Publicat el

Microsoft compra Multimap, empresa líder en cartografia digital



Les empreses Microsoft i Multimap han anunciat (12/12/2007) l'adquisició de Multimap per part de Microsoft. La pàgina web de Multimap, empresa britànica líder mundial en serveis i continguts de cartografia digital, és la més popular del Regne Unit. Ofereix una gran quantitat de serveis com ara mapes de carrers de ciutats d'Europa, Estats Units, Canadà, Nova Zelanda, Austràlia i alguns països asiàtics, informació diversa de viatges, indicacions per trobar localitzacions, fotografies aèries, i, també, reserves d'hotel, de restaurants i d'espectacles.

Amb aquesta adquisició Microsoft es posiciona per competir directament amb Google, que en aquests moments domina el mercat amb Google Maps i Google Earth, en proporcionar continguts cartogràfics a través d'internet i amb la seva àmplia oferta de serveis com ara Virtual Earth , Live Search , Windows Live , MSN i la plataforma publicitària aQuantive, adquirida per Microsoft el proppassat mes de maig.

The Guardian informa (12/12/2007) que, segons l'empresa de medició d'audiències i estudis de mercat Nielsen Online, Google Maps té una quota de mercat del 21,4% dels usuaris i Multimap de l'1,4%. A l'octubre Google Maps va registrar 71,5 milions d'usuaris diferents i Google Earth 22,7 milions, en comparació amb Windows Live Maps de Microsoft, que va registrar 7,1 milions d'usuaris i Multimap 4,7 milions, per darrere del seus competidors MapQuest, ViaMichelin, Mappy i Map24.

Per cert, recordem que Google i Nielsen van signar (24/10/2007) un acord pel qual el cercador d'internet obtindrà dades demogràfiques (com per exemple el gènere, l'edat i l'estat civil) de l'audiència de determinats programes de televisió, per a la seva plataforma d'anuncis televisius Google TV Ads.