HarperTeen, el segell de literatura juvenil del grup editorial Harper Collins , s'ha associat amb la xarxa social MySpace per crear una comunitat interactiva amb l'objectiu de promocionar els llibres i fomentar la lectura entre els adolescents, a través de fòrums, missatges, blocs d'autors, enviament de notícies i de novetats editorials, enquestes, intercanvi de fotos, xats, etc. Una de les eines per incentivar la participació és la incorporació de la secció First Look, que ja es trobava al web de Harper. El funcionament és el següent: cada mes proposen 20 nous títols escrits per autors contemporanis, i les lectores i els lectors envien la ressenya del títol que considerin més interessant. L'editorial fa una selecció de les persones més idònies per participar en el programa First Look a partir de les respostes que faciliten a l'hora de registrar-s'hi, i els hi envien el llibre triat. Els participants tenen un mes per llegir el llibre i enviar la ressenya, incentivats pel fet que les millors ressenyes sortiran publicades al web de HarperTeen.
La unió de HarperTeen i MySpace és el segon projecte conjunt entre HarperCollins i la xarxa social. Recordem que el primer va ser la creació d'un llibre col·laboratiu que es posarà a la venda el proper 22 d'abril, com ja vam anunciar.
Harper Collins és una de les primeres editorials que s'ha posicionat dins l'entorn cultural d'internet per promocionar la venda dels seus títols utilitzant diversos recursos: el foment de diverses comunitats de lectors a través de la seva web, la creació de la comunitat de lectores adolescents FanLib, la incorporació de l'aplicació Browse Inside, que permet la lectura en línia d'alguns capítols d'un gran nombre de títols del fons i novetats presentats en el web corporatiu (ací teniu un exemple), l'oferta de continguts digitals per als usuaris de l'iPhone (de la qual n'informàvem en aquest post), i l'associació amb MySpace.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada