Publicat el
dimarts, de maig 18, 2010
Apareixen noves iniciatives editorials de caire independent
En aquest post us volem presentar tres noves iniciatives editorials de caire independent. Es tracta de petites empreses de col·lectius d'autors, que adopten algunes formes innovadores i s'adrecen a nínxols concrets i amb interessos comuns. Val la pena que en fem esment i que les tinguem en compte, ja que representen signes d'innovació i de diversitat.
Tria Llibres és un segell editorial català de l’Associació Cultural Editorial Tria, que té distribució i difusió en l’àmbit lingüístic català. Els llibres es poden adquirir en format paper mitjançant la impressió sota demanda (a través del propi portal, o bé enllançant a través d'Amazon.com) i en format digital mitjançant descàrrega des de la web (a través del propi portal, amb suport de Todoebook, o bé a través d'El Corte Inglés).
Via el bloc Tinta-e també hem conegut dues iniciatives en castellà, de molt recent creació.
Crisol.org és un col·lectiu de creadors independents que s'han unit per publicar i promocionar els seus llibres de forma independent, tal i com expliquen a la seva web. Un altre exemple de la modalitat d'autoedició. Els llibres es poden comprar en versió paper, mitjançant la impressió a demanda a través de la plataforma Bubok, o bé en format digital per descàrrega en línia, en els formats MOBI/Kindle, PDF i EPUB i sense cap sistema anticòpia. En aquest cas la contraprestació és una donació de caire voluntari.
24symbols es posiciona com una solució a l'estil de Spotify, però per a llibres. Ofereix tres models de negoci: Freemium, Premium i Ecommerce. El model Freemium permet als usuaris la lectura de continguts en línia gratis a canvi de la presència de publicitat contextual i no intrusiva. El model Premium permet la lectura sense publicitat mitjançant el pagament d'una quota de subscripció i preu del llibre que es descarrega. I la modalitat Ecommerce que, aprofitant la comunitat de lectors, permet comercialitzar llibres impresos i altres productes relacionats amb el llibre.
Com a resum podem dir que aquestes iniciatives estan adoptant algunes formes innovadores que són una conseqüència lògica de tenir el món digital i Internet com a eix de la seva existència, i que essencialment es poden resumir en: la progressiva implantació de la impressió a demanda, l'auge de l'autopublicació, l'experimentació de nous sistemes de pagament (subscripció, donació voluntària), així com la implantació d'una publicitat menys intrusiva i més d'acord amb els interessos del lector.
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
1 comentaris:
Els títols de Tria Llibres també es poden descarregar des de fa unes setmanes de la web de Laie.
Records.
Publica un comentari a l'entrada