
En aquest post us volem presentar tres noves iniciatives editorials de caire independent. Es tracta de petites empreses de col·lectius d'autors, que adopten algunes formes innovadores i s'adrecen a nínxols concrets i amb interessos comuns. Val la pena que en fem esment i que les tinguem en compte, ja que representen signes d'innovació i de diversitat.
Tria Llibres és un segell editorial català de l’Associació Cultural Editorial Tria, que té distribució i difusió en l’àmbit lingüístic català. Els llibres es poden adquirir en format paper mitjançant la impressió sota demanda (a través del propi portal, o bé enllançant a través d'Amazon.com) i en format digital mitjançant descàrrega des de la web (a través del propi portal, amb suport de Todoebook, o bé a través d'El Corte Inglés).
Via el bloc Tinta-e també hem conegut dues iniciatives en castellà, de molt recent creació.
Crisol.org és un col·lectiu de creadors independents que s'han unit per publicar i promocionar els seus llibres de forma independent, tal i com expliquen a la seva web. Un altre exemple de la modalitat d'autoedició. Els llibres es poden comprar en versió paper, mitjançant la impressió a demanda a través de la plataforma Bubok, o bé en format digital per descàrrega en línia, en els formats MOBI/Kindle, PDF i EPUB i sense cap sistema anticòpia. En aquest cas la contraprestació és una donació de caire voluntari.
24symbols es posiciona com una solució a l'estil de Spotify, però per a llibres. Ofereix tres models de negoci: Freemium, Premium i Ecommerce. El model Freemium permet als usuaris la lectura de continguts en línia gratis a canvi de la presència de publicitat contextual i no intrusiva. El model Premium permet la lectura sense publicitat mitjançant el pagament d'una quota de subscripció i preu del llibre que es descarrega. I la modalitat Ecommerce que, aprofitant la comunitat de lectors, permet comercialitzar llibres impresos i altres productes relacionats amb el llibre.
Com a resum podem dir que aquestes iniciatives estan adoptant algunes formes innovadores que són una conseqüència lògica de tenir el món digital i Internet com a eix de la seva existència, i que essencialment es poden resumir en: la progressiva implantació de la impressió a demanda, l'auge de l'autopublicació, l'experimentació de nous sistemes de pagament (subscripció, donació voluntària), així com la implantació d'una publicitat menys intrusiva i més d'acord amb els interessos del lector.
1 comentaris:
Els títols de Tria Llibres també es poden descarregar des de fa unes setmanes de la web de Laie.
Records.
Publica un comentari a l'entrada