D'acord amb la versió europea de Techcrunch, l'iPad pot tenir una competència real a Alemanya - el WePad, que aviat serà llançat al mercat (l'anunci formal sembla ser que es realitzarà el 12 d'abril).
Alguns empresaris consideren el WePad com el salvador de la indústria gràfica editorial alemanya. WePad ha signat acords amb un dels principals editors europeus, Grüner + Jahr (grup Bertelsmann), i està en converses amb Axel Springer, editor d'un dels diaris més grans d'Europa, el Bild.
Com a rerefons de l'aposta d'algunes empreses envers el WePad (que és d'origen alemany) podem anotar el descontetament d'alguns editors envers la política d'Apple. Així podem esmentar l'enrenou que provocà Apple quan al novembre passat retirà sense avís previ de la botiga d'Apple l'aplicació de Stern per l'iPhone, argumentant que la galeria de fotografies d'aquest mitjà tenia massa nus. Els editors consideren que Apple els limita la seva sobirania sobre els productes i els continguts. Els editors tampoc no estan d'acord amb la política de preus d'Apple. Per exemple, la versió digital de Der Spiegel és més cara que la versió en paper (3,99€ i 3,80, respectivament).
El WePad ofereix als usuaris una connectivitat ràpida a Internet, variades aplicacions llestes per usar i de fàcil accés als llibres i fotografies, així com revistes i diaris de diverses editorials a través de la WeMagazine ePublishing Eco System.
Font: Techcrunch (29/3/2010)
Publicat el
dijous, d’abril 01, 2010
Importants editorials alemanyes s'apunten al Wepad
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada