Telefónica ha presentat al Mobile World Congress de Barcelona (16/02/2010), la seva aposta pels llibres electrònics, amb connexió. Amb la introducció en el mercat d'aquests dispositius connectats, Telefónica apostarà per un entorn diferent dels continguts informatius i editorials que actualment dominen en el món del llibre electrònic, aplicant estàndards de mercat, oferint les seves plataformes actuals de distribució de continguts (PC, TV i mòbil ) i creant un "ecosistema" de desenvolupament amb editorials, proveïdors de continguts, universitats i centres de recerca per ajudar a completar el "concepte d'ús connectat".
En aquesta línia de desenvolupament de continguts, ha anunciat que manté contactes amb els principals proveïdors de continguts, i que ja ha arribat a un acord per a la distribució amb Publidisa i la Biblioteca Nacional d'Espanya.
A més, Telefónica ha mostrat al MWC diversos exemples de futures modalitats de publicacions digitals juntament amb companyies com Santillana, Anaya i Vocento: guies de viatge interactives, l'enriquiment de les revistes actuals a través de l'ús de formats multimèdia, que passen a altres dispositius, com els televisors o el desenvolupament de sistemes de formació infantil dins de la programació habitual, etc.
El projecte també compta amb la col·laboració de Telefónica Learning Services, com a proveïdor de continguts multimèdia de formació. A més, aquests futurs llibres electrònics desenvolupen un concepte de comunitat que permet posar en contacte les persones amb interessos comuns, per exemple amb la pujada de comentaris des del dispositiu a Internet directament.
Per Ignacio Fernández-Vega, director de Continguts i Aplicacions de Telefónica Espanya, "les possibilitats de gaudi d'aquests continguts digitalitzats van molt més enllà de les possibilitats que ofereixen els actuals eReaders, que només permeten llegir els textos en format electrònic en lloc de en paper: des del seu enriquiment amb formats multimèdia i interactius, utilitzant les capacitats dels terminals, les pantalles tàctils i els televisors existents, la incorporació de dades referents a la connexió i l'accés a la mateixa informació de formes molt diverses (des d'un mòbil, un PC, un dispositiu de lectura ...) amb una adaptació de l'experiència d'ús adaptada a cada un d'ells ". També, va assenyalar que "Telefónica vol treballar de forma molt estreta amb les editorials per ajudar-los a adaptar-se en la nova forma de vendre i consumir continguts que originen les noves tecnologies".
Telefónica té previst llançar aquest mateix any el seu primer servei de venda de llibres digitals i serà a partir del segon semestre del 2010 quan la companyia comenci a comercialitzar les publicacions a les quals els usuaris podran accedir a través de diferents dispositius com ara ordinadors, mòbils o llibres electrònics. A més, el grup es planteja llançar el seu propi lector de llibres amb connexió 3G. I ja que parlem de Telefónica, recordem que la companyia forma part del grup d’operadores que ahir varen anunciar que s’unien per a crear una plataforma d’aplicacions (vegeu l’article a Beat.cat) i que ahir mateix va presentar el primer mòdem USB 3G amb capacitat d’emmagatzematge il·limitat en computació en núvol (és a dir les dades estan a la xarxa i l’usuari visualitza vídeos, etc. mitjançant streaming, és a dir, sense descàrrega).
Font: Telefónica (16/02/2010)
Publicat el
dimarts, de febrer 16, 2010
Telefónica entra en el mercat dels llibres electrònics i digitals, amb connexió
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada