Publicat el

Desenvolupen un sistema capaç d'escanejar 1.000 pàgines en quatre minuts


Un grup d'investigadors del Laboratori Ishikawa Komuro de la Universitat de Tokyo ha anunciat el desenvolupament d'un sistema (Book Flipping Scanning) capaç d'escanejar 1.000 pàgines d'un llibre en quatre minuts. El principal component és una càmera basada en tecnologia de raigs làser i infrarojos, que dispara 500 fotos per segon. Tot i que els usuaris han de passar les pàgines manualment sota una càmera que dispara les fotos, un projector avalua la geometria de la pàgina i ajusta la distorsió causada pel moviment en passar les pàgines. L'escàner pot digitalizar textos escrits en llatí o en altres llengües, i també caràcters i fotografies. De moment, només funciona amb documents en blanc i negre, però en el futur preveuen que podrà digitalitzar materials en color. Els investigadors confien en poder llançar aquest producte amb el suport dels fabricants de fotocopiadores i oferir-la a les biblioteques i editorials interessades en digitalitzar el seu fons de llibres.

A continuació us presentem un vídeo que explica (a partir del segon 37") com funciona el prototipus d'aquest sistema d'escanneig. Hem afegit aquest vídeo després d'haver llegit el comentari de Juanjo.



Font: PlasticPals (13/8/2009)

3 comentaris:

juanjo ha dit...

No me parece serio; Más bien me parece un fake, pero si es que fuera cierto, no termino de verlo práctico. Me parece que lo que se ganase en velocidad de escaneo físico se perdería en el procesado. No creo que haya mucha gente capacitada para pasar a esas velocidades las páginas de un libro y que no se le salte ninguna, por ejemplo. Y si se le salta, luego hay que volver a procesarla individualmente.

Veo más práctico soluciones de empresas profesionales, ó de escaners especiales para documentos. Si el libro ó documento a escanear merece ser guardado por su especial valor, pasar las hojas rapidamente podría estropearlo; si carece de dicho valor como para ser guardado, es más fácil guillotinarlo y escanarlo con escaneres de alimentación automática. ( Por ejemplo, yo uso scansnap de fujitsu, un miniescaner de documentos directamente a pdf, que al menos para documentos ByN de sólo texto o con fórmulas matemáticas, produce unos resultados excelentes).

Lo mejor, un comentario que aparece en crunchear: falta que los robots aprendan a humedercese el dedo.....

Saludos. ( Y felicidades por el blog, es muy interesante).

Iolanda Bethencourt ha dit...

Juanjo, moltes gràcies pel teu comentari que ens ha servit per il·lustrar millor la notícia, i també per compartir i parlar-nos de la teva experiència.

juanjo ha dit...

Gracias por el video que, efectivamente aclara el funcionamiento. Veo que, a diferencia de algunos sistemas actuales que requiern un postprocesado software para corregir la curvatura asociada a un escaner plano ( Y que aún así produce algunas distorsiones), este sistema al disponer de varias tomas de cada página, podría recrear supuestamente mejor la estructura original del texto en la página. Ahora si que lo veo interesante, sin duda. Todo dependerá del precio, y de la cantidad y tipo de los fondos a escanear. ( Y, como decia antes, del resto de alternativas)

saludos.