El diari de negocis finlandès Taloussanomat va tancar la seva edició impresa el 26 de desembre i només manté la seva versió en-línia. Segons Mikael Pentikainen, executiu en cap de Sanomat, la decisió només s'ha pres per motius de negoci. Pentikainen creu que el mercat de la informació de negocis s'està desplaçant al món en-línia i addueix tres arguments:
- A diferència del mercat global dels anuncis (amb un creixement del 6% anual), el mercat d'anuncis de negocis a Finlàndia és en recessió i ha minvat el 9% en un any.
- El grup de lectors de l'edició en-línia del diari s'ha expandit i aquest any ha crescut el 70%, fins a assolir les 280.000 visites úniques a la setmana (mentre que l'edició impresa roman estable).
- Per la seva natura, les notícies de negocis s'adapten més bé al consum en-línia, gràcies a la rapidesa i reacció de la web, però també gràcies a la seva gran funcionalitat i a la seva capacitat gràfica interactiva.
El diari Taloussanomat va ser fundat el 1997, pertany al grup SanomaWSOY i és el segon diari de temes de negocis i finances de Finlàndia, per darrere del diari Kauppalehti, del grup Alma Media. El 2006 tenia un tiratge de 36.000 exemplars.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada