Publicat el

El Grup Planeta i la Casa Editorial El Tiempo de Colòmbia signen una aliança estratègica

El Grup Planeta ha adquirit (17/09/2007) el 55% de les accions de la Casa Editorial El Tiempo (CEET) de Colòmbia i el 40%, màxim permès per la llei, del canal de televisió de Bogotà City TV.
L'acord garantitza la continuïtat i la independència de la política editorial de CEET, per a la qual cosa s'ha creat un Consell de Fundadors. Segons Lara, president del Grup Planeta, la ideologia no ha de ser de l'empresa (Planeta) sinó de cada mitjà: "una empresa de mitjans ha de poder dir, no enganyant ningú, aquest és un diari per a persones de dreta, aquest per a persones d'esquerra...".
Aquesta aliança forma part d'un canvi en la visió estratègica del Grup Planeta que sinicià l'any 2000, en el qual es decidí passar de ser únicament un grup editorial, de llibres, a voler ser un grup de comunicació. En el 2003 Planeta prengué la majoria de La Razón, el control d'Antena 3, Onda Radio, després llançà el periòdic gratuit ADN, i fa poc va decidir penetrar als països llatinoamericans, talment com ho va fer fa 40 anys en llibres. Actualment, la facturació del grup està equilibrada entre llibres i mitjans.
El Grup Planeta és el primer grup de comunicació espanyol de capital íntegrament familiar, productor de continguts culturals, informatius, formatius i d'entreteniment. Fundat el 1949, té 100 empreses (més de 40 segells editorials) i més de 6.500 treballadors en tot el món.

Font: El Tiempo (17/09/2007) i entrevista a Lara a El Tiempo (18/09/2007)
Fotografia: EL TIEMPO / Héctor Fabio Zamora