Publicat el

Neix Tolino, una plataforma alemanya de distribució de llibres electrònics

Els directius alemanys de Deutsche Telekom, Thalia, Weltbild, Hugendubel i Club Bertelsmann en la presentació de Tolino a Berlín (foto: Telekom)  

Deutsche Telekom en associació amb les principals cadenes de llibreries alemanyes Thalia, Hugendubel, Weltbild i el Club Bertelsmann han creat Tolino, una plataforma de distribució de llibres electrònics amb el seu propi dispositiu de lectura anomenat Tolino Shine.

El dispositiu, que es posarà a la venda el proper 7 de març al preu de 99,99 €, estarà disponible arreu d'Alemanya a través dels milers de punts de venda de les llibreries i Deutsche Telekom.  Funciona amb tecnologia de tinta electrònica amb pantalla E-Ink (pearl) de 6 polzades que integra llum, la qual cosa permet que es pugui llegir també a les fosques. Tolino Shine incorpora Wi-Fi,  està basat en el sistema operatiu Android i pot llegir documents en format ePub i PDF.  El dispositiu pot emmagatzemar fins a 2.000 llibres, i es podrà expandir la memòria interna de 4GB amb una targeta SD. Els llibres comprats es guardaran en el núvol hostatjats a Deutsche Telekom, que proporcionarà la tecnologia.

La plataforma Tolino ofereix uns 300.000 títols a través dels portals de cadascuna de les llibreries (Thalia, Club Bertelsmann, botiga de Deutsche Telekom, Hugendubel i Weltbild), a les quals es pot accedir de manera independent.

S'estima que a Alemanya la quota del llibre electrònic és del 3,2% (als EUA ja supera el 10%)  però va creixent, ja que les vendes d'ebooks s'han triplicat durant el 2012 fins arribar a una xifra de negoci de 102 milions d'euros, segons el grup d'estudis de mercat GfK. També s'estima que en xifres globals de quota de mercat Amazon té en aquests moments el 20% del mercat del llibre a Alemanya, amb una posició predominant pel que fa a les vendes de llibres electrònics. Amb la creació de Tolino les empreses alemanyes volen oferir ara una bona alternativa a Amazon i Apple, per assegurar-se una posició en el mercat alemany.

En aquest sentit, les paraules de Carel Halff, director general del grup editorial Weltbild, són prou eloqüents:
El futur de la indústria alemanya del llibre ha de romandre a les nostres mans i no en mans dels grups americans.

Font: Reuters (1/3/2013) i Stern (1/3/2013)