Publicat el

Amazon llança Kindle Serials, un servei de subscripció de novel·les serialitzades


En el marc de la darrera presentació de novetats a la premsa que va tenir lloc a Santa Monica, Califòrnia, el proppassat 6 de setembre, Amazon va anunciar diverses novetats i nous productes en la seva línia Kindle, com ara el llançament del dispositiu Kindle Whitepaper - que comentarem properament - i les noves versions de les tauletes Kindle Fire. Entre les novetats destaquem el llançament del servei Kindle Serials, que permet als propietaris de Kindle, comprar a l'avançada el contingut d'una novel·la i anar rebent capítols o fragments a mesura que es van publicant. Quan el lector compra un Kindle Serial rep inmediatament els episodis disponibles en aquell moment, i més endavant els va rebent a mesura que es van publicant de manera automàtica. Els nous episodis es van col·locant ordenadament al final del llibre, sense perdre les anotacions o subratllats que l'usari havia fet.  Cal notar que durant tot aquest procés els lectores i lectores poden aportar comentaris sobre la sèrie en temps real.  Amazon ja estava oferint subscripcions a diaris i revistes digitals i amb aquest nou servei amplia l'oferta a les novel·les digitals. El servei es pot provar descarregant gratuïtament Oliver Twist o The Pickwick Papers, de  Charles Dickens, amb les seves cobertes i il·lustracions originals, tal i com van ser publicades en el seu dia, deforma serialitzada.

En aquest moment la secció Kindle Serials ofereix  8 novel·les, que es poden adquirir al preu d'1,99$ cada títol. Tres d'aquestes obres han estat publicades en col·laboració amb Plympton, una nova editorial de Nova York, especializada en la publicació de novel·les serialitzades mitjançant el micromecenatge.

El lliurament de novel·les per entregues era una pràctica habitual al llarg del segle XIX, en què els fragments es publicaven  de manera serialitzada en revistes i diaris. Grans novel·listes com  Dumas, Balzac i l'esmentat Dickens, van ser autors per entregues en la seva època.  I en l'actualitat la gent també està acostumada a consumir continguts serialitzats. En paraules de Jeff Belle, Vicepresident d'Amazon Publishing, 
El contingut serialitzat, ja sigui en les sèries de televisió,  trilogies de pel·lícules o novel·les, és una forma d'entreteniment molt estesa i apreciada, que deixa als lectors i espectadors amb ganes de més, imaginant quin serà el destí dels seus personatges favorits.

 Font: Comunicat de premsa (6/9/2012)