Publicat el

Amazon llança una campanya de promoció de títols Kindle a preus molt rebaixats



Amazon acaba de llançar una promoció de llibres digitals Kindle a preus reduïts entre 0,99$ i 2,99$. La campanya, anomenada Sunshine Deals, estarà vigent fins al 15 de juny i inclou uns 650 títols, la major part dels quals s'ha publicat com a mínim fa un any, tot i que també es troben algunes novetats editorials. Trobem una gran varietat de gèneres de ficció i assaig, i l'oferta de títols prové d'editorials petites i mitjanes com ara Candlewick, Bloomsbury, Sourcebooks, Tyndale House i Open Road Integrated Media. Cap de les grans sis grans editorials nord-americanes (Hachette, Penguin, HarperCollins, Macmillan, Random House i Simon & Schuster) hi participa, ja que aquestes utilitzen el model anomenat d'agència, és a dir, les editorials estableixen el preu final de llibre i paguen a Amazon una comissió per les vendes.

En un context on els preus dels llibres electrònics encara no s'han estandaritzat, l'èxit d'aquest experiment d'Amazon d'abaixar els preus dels llibres electrònics, podria alterar, i molt, el panorama i podria portar a replantejar algunes polítiques de preus per part de les editorials. Cal també tenir en compte que el marge de maniobra d'Amazon es limita als països on no és vigent la llei del preu fix (per exemple EUA i el Regne Unit) i és d'impossible aplicació als països, com França i Espanya, que es regeixen per la llei de preu fix.