Publicat el

Són útils els banners?

Un estudi de ComScore (11/3/2010) assenyala la importància dels anuncis a l'hora de crear marca. Segons aquesta empresa, tot i la llarga obsessió amb mesurar els clics per saber el rendiment d'una campanya publicitària -que només reflecteix l'impacte immediat d'un anunci i que assenyalen una baixa resposta per part dels usuaris- els estudis demostren que Internet, però, és clarament eficaç com a mitjà per a construir una marca latent.

L'estudi mesura l'eficiàcia de les campanyes en la xarxa i també la incidència dels anuncis fora de la xarxa, sobre la conversió i el tràfic, i arriba a la conclusió: el banner és més que una ràtio de clic, ja que genera notorietat de marca i, a més, la converteix en vendes encara que aquestes succeeixin fora de la xarxa. L'estudi també afirma que "els europeus semblen ser especialment receptius als anuncis en línia, ja sigui mercès a la major creativitat i a un menor desordre dels anuncis o bé al fet que els europeus són més receptius als anuncis en línia".

Nous formats publicitaris. Segons indica Business Insider, vint-i-set dels grans editors de mitjans dels Estats Units (que representen el 66% de l'audiència total d'Internet als EUA) planifiquen substituir els banners. Millor dit, s'han  posat d'acord per a provar nous formats per a la publicitat en línia i mirar de substituir els tradicionals banners. Les propostes van en la línia de canviar la mida dels anuncis i en plantejar que siguin més interactius.

Els formats que implementaran abans del juliol són:
  • Panel fix, de 336 x 860
  • XXL Box, un intersticial de 468 x 648, amb la possibilitat d'incloure vídeo i pas de pàgines
  • Pushdown, un immens banner desplegable de 970 x 418.
Els formats que han acordat tenen un tret en comú: són molt més grans i criden més l'atenció que els banners, els quals actualment són menyspreats pels editors, anunciants i lectors.

I a l'últim, però no menys important, val la pena que llegiu l'article de Nicholas Carlson a Why Web Ads Need To Be More Like TV Commercial (Per què els anuncis de la web han de semblar-se als comercials de la televisió) i un article antic, del 2007, Banner Blindness (La ceguesa dels banners), de Jakob Nielsen.

Font: comScore (11/03/2010)
Font: Business Insider (10/03/2009)