Publicat el

Els llibres són els articles més comprats per internet, segons l'enquesta Nielsen

Segons la darrera enquesta global de Nielsen sobre els hàbits de compra per internet, més del 85% del usuaris d'internet han fet alguna compra en línia, i més de la meitat dels usuaris havien fet, com a mínim, una compra per internet en el darrer mes. L'última enquesta global es va fer el 2005 i aleshores, el 10% de la població mundial (627 milions) havien comprat per internet. En només 2 anys aquest nombre s'ha incrementat el 40% (875 milions). El percentatge més alt de compradors en línia es localitzen a Corea del Sud, on el 99% d'usuaris ha utilitzat internet per fer compres, seguit del Regne Unit, Alemanya i Japó amb el 97%, i en vuitè lloc, els Estats Units amb el 94%.

Dels resultats de l'enquesta es desprenen dades interessats que afecten l'àmbit editorial. Val la pena destacar que els llibres són els articles més comprats a través d'internet (41% de les compres en els darrers 3 mesos), seguit de la roba/sabates i accessoris(36%), vídeos/DVDs i jocs (24%), les reserves d'avió (24%) i els aparells electrònics (23%) i que el nombre de consumidors que compren llibres a través d'internet ha augmentat el 7% en els darrers dos anys. Un elevat nombre de compradors de llibres per internet es localitzen a països com ara la Xina, Brasil, Vietnam i Egipte, i especialment aquests dos darrers es perfilen com a mercats amb un gran potencial de creixement de compradors de llibres per internet.

L'enquesta de Nielsen té com a objectiu copsar les tendències dels hàbits i intencions de consum en línia arreu del món. Aquesta darrera enquesta es fa efectuar entre els mesos d'octubre i novembre de 2007, a 26.312 usuaris d'internet majors de 15 anys, residents a 48 països d'Europa, Àsia (àrea del Pacífic), Amèrica del Nord i el Pròxim Orient.