L'editorial Elipsis, de Barcelona, promociona algunes de les seves novel·les amb vídeos per internet. Els vídeos capten l'esperit del llibre a la manera d'un tràiler. Aquí us mostrem dos vídeos-tràilers que s'enllacen directament des de la seva pàgina a YouTube. El primer (de 3 minuts) il·lustra la novel·la Una aventura ambigüa, de l'escriptor senegalès Cheik-Hamidou Kane, que el 1962 va obtenir el Premi Literari de l'Àfrica Negra. La novel·la narra el dilema d'un jove líder africà, que dubta entre continuar l'educació tradicional islàmica o adoptar l'educació occidental. El tràiler, produït per Pablo Odell (Pensódromo) i Javier Celaya (Dosdoce), aconsegueix comunicar l'impacte d'Occident sobre la cultura africana.
El segon vídeo (de 2 minuts i mig) recrea Diarios de la calle, de la professora americana Erin Gruwell, que recull la seva reeixida experiència educativa durant 4 anys en un institut de secundària de Califòrnia amb adolescents conflictius i amb problemes. Erin Gruwell aconsegueix, mitjançant la literatura i l'escriptura, que els seus alumnes no només que acabin els estudis sinó que se sentin orgullosos de pertànyer al col·lectiu Escriptors de la Llibertat. El vídeo és un tràiler de la pel·lícula homònima de 2007, dirigida per Richard LaGravanese i protagonitzada per l'actriu guanyadora de dos Òscars, Hilary Swank.
Publicat el
dimecres, de novembre 28, 2007
L'editorial Elipsis promociona els seus llibres amb vídeo-tràilers per internet
Beat, Observatori de l'edició digital, és un blog/web (www.beat.cat) sobre les tecnologies de la informació i la comunicació en el món de l'edició. És una proposta de Iolanda Bethencourt i Josep Maria Vinyes. Us animem a participar-hi i a col·laborar-hi amb els vostres comentaris, suggeriments i articles (beat@beat.cat).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada