Publicat el

Internet ja rivalitza amb la televisió



L'Associació Europea de Publicitat Interactiva acaba de publicar un informe (14/11/2007) en què afirma que els joves compresos entre la franja de 16 a 24 anys d'edat passen més temps a Internet que veient la televisió, tant a l'Estat espanyol com a Europa.

Les conclusions clau de l'informe són

  1. 169 milions de persones utilitzen Internet en 10 països europeus (17,6 milions a Espanya).

  2. S'eleva l'ús d'Internet per part de les persones més grans de 55 anys i de dones (a l'Estat, l'accés a Internet dels majors ha experimentat un creixement del 55% des del 2006).

  3. Els usuaris d'Internet europeus i espanyols empren una mitjana d'unes 12 hores per setmana a la xarxa i prop d'un terç (29%) naveguen més de 16 hores.

  4. Els usuaris europeus d'Internet accedeixen a la xarxa 5,5 dies per setmana (5,7 a l'Estat)

  5. Les xarxes socials són visitades pel 42% dels europeus (47% a l'Estat).

  6. 8 de cada 10 europeus (inclosos els espanyols) es connecten a la xarxa a través de banda ampla.

Les deu activitats més populars en la web a Europa

  1. Entrar a la web, 87% (89% a l'Estat)

  2. E-mail, 81% (92%)

  3. Comunicar-se via xarxes socials, 42% (47%)

  4. Missatgeria instantània, 37% (65%)

  5. Baixar-se música, 31% (58%)

  6. Escoltar la ràdio, 31% (36%)

  7. Veure TV, pel·lícules o vídeos, 30% (43%)

  8. Taxacions i anàlisis, 27% (20%)

  9. Compartir opinions en fòrums, 26% (37%)

  10. Baixar-se pel·lícules, TV o video clips, 20% (52%)

Les webs més visitades almenys una vegada al mes

  1. Notícies, 65% (80%)

  2. Informació local, 52% (71%)

  3. Viatges, 51% (73%)

  4. Banca, 50% (37%)

  5. Música, 46% (60%)

  6. Vacances, 46% (68%)

  7. Espais per a comparar preus, 44% (35%)

  8. Tecnologia, 41% (53%)

  9. Cine, 38% (57%)

  10. Subhasta, 36% (16%)

  11. Esports, 36% (46%)

Aquestes dades van en la mateixa direcció que els resultats de L'Online Publishers Association (OPA) Europe en el seu Informe de consum de mitjans "At Work" i que Beat.cat ja reflectí en un article.