Publicat el

Unidad Editorial: el procés de fusió i els reptes d'Internet


Us oferim un extracte d'unes declaracions de Fernández-Galiano, conseller delegat d'Unidad Editorial, grup editor d'Expansión, El Mundo i Marca, que realitzà en el Fórum Europa el passat 3 d'octubre. En ressaltem la situació actual del procés d'adquisició de Recoletos per part d'Unidad Editorial i què pensa sobre la repercussió d'Internet en els mitjans.
Fernández-Galiano creu que el grup es beneficiarà de les sinergies de la fusió i considera que els continguts i la força de les marques de les capçaleres permetran a la companyia afrontar amb garanties els reptes d'Internet i de la televisió digital. Afirma que l'operació de fusió finalitzà el setembre passat i que el procés d'integració operativa s'enllestirà a finals d'any.
I continua: "el futur del sector, condicionat per la irrupció de les noves tecnologies, passa per fer de la informació l'eix central de l'activitat, essent molt flexibles per a col·locar els continguts en els nous suports; la clau del negoci consistirà en trobar canals de sortida per al contingut". “Els editors hem de trencar les cadenes que ens uneixen a determinats suports i mirar als nous", convençut que el rellevant són els continguts, transmesos a traves de diferents suports; "elaborar històries és l'important, i no té sentit tenir dues redaccions que fan un producte molt semblant." Respecte a la televisió, el directiu pronostica que seran importants la interactivitat amb els espectadors a través de canals com Internet. Cal estar atents al creixement d'Internet i fer de la informació l'eix central de l'activitat."

Font: Expansión (4/10/2007)