Publicat el

Els lectors de les revistes culturals


ARCE, l'Associació de Revistes Culturals d'Espanya, acaba de fer públics els resultats de l'estudi Els lectors de les revistes d'Espanya. Perfil socioeconòmic, hàbits de lectura i estils de vida. L'estudi ha estat fet a partir de més de 2.700 enquestes contestades per subscriptors de revistes culturals de l'estat. Entre altres, el perfil del lector de revistes és: home, classe social alta, en els quaranta anys, formació molt elevada, laboralment actiu, personalment estable, ocupa llocs de gran responsabilitat, té capacitat de generar més recursos, té un perfil altament emprenedor, valora sobretot la qualitat de la revista per sobre d'altres aspectes (56,9%), llegeix la revista per l'enriquiment de criteris (61,3%) i per estar al dia d'activitats (49,3%), la seva lectura és selectiva (53,2%), té ordinador (91,3%), té accés a internet (83,1%), utilitza internet diàriament (76%) i el 90,5% ha llegit un llibre el darrer mes.