Publicat el

La cadena de diaris Gannet McLean afronta un futur digital


Gannett McLean la cadena de diaris més gran dels Estats Units, propietaris del Cincinati Enquirer i 84 diaris més arreu del país afronten, des del 1985, una davallada del 30% en vendes, davallada que sembla irreversible. A principis de 2006 i per fer front a la crisi el propietari va donar carta blanca a dos especialistes en nous mitjans (Michael Maness i Jennifer Carroll) amb l'objectiu de portar una empresa del segle XIX cap al segle XXI. El mes de març 2006 ja havien decidit el pla pilot que estan seguint 11 diaris de la cadena: la web seria la plataforma de notícies principal del diari amb continues actualitzacions al llarg de tot el dia; el departament de Redacció passsaria a anomenar-se Centre d'Informació; els fotògrafs rebrien formació específica per crear de videos online; els periodistes professionals comptarien amb l'ajut de lectors-col·laboradors amateurs per ajudar-los en les seves pesquises i la informació local seria cada vegada més important.
Un exemple d'innovació interessant és el cas del diari Cincinnati Enquirer, que va iniciar una col·laboració amb el lloc web cincyMOMS.com, destinat a les mares de la ciutat de Cincinnati. Shawnda Mitchell es dedica des de principis d'any i per compte del Cincinnati Enquirer (a banda de la seva feina), a dinamitzar les el bloc a través de posts i a moderar els fòrums. A les 12 setmanes el lloc web ja tenia 40.000 visualitzacions per dia i generava espai publicitari, i en 6 mesos ja havia assolit els objectius ingressant el doble del que tenien previst per a tot l'any.
Gannett confia que amb cincyMOMS i 39 llocs més destinats a mares podrà recuperar lectors a través de versió digital i també confia que podrà atreure nous anunciants El següent pas previst és la creació de llocs web destinats al jovent de 18 a 24 anys, que no acostuma ni a comprar ni a llegir diaris.


font: Wired (24/07/2007)